Wednesday, 2 May 2012

Giveaway Buku PTS Pilihan saya

Assalamulaikum..


nak join? Klik SINI
mood tgah happy tu yg join giveaway ni sebab hadiahnye buku2 PTS,weewee :)
apelagi join jgn tak join,,hehe

buku PTS pilihan kyna-->


Kisah pejuang yang membebaskan Baitulmuqaddis. Panglima yang berjiwa besar dan tidak pernah gusar dengan apa pun. Menghancurkan semua penghalang namun tetap lembut pada yang lemah. Inilah novel yang mengisahkan kisah beliau.
Kisah pejuang yang membebaskan Baitulmuqaddis. Panglima yang berjiwa besar dan tidak pernah gusar dengan apa pun. Menghancurkan semua penghalang namun tetap lembut pada yang lemah. Inilah novel yang mengisahkan kisah beliau.


Ruwayda, seorang gadis yang dikurniakan dengan kecerdasan istimewa, lahir dari keluarga yang kaya, tiba-tiba perlu berhadapan dengan kenyataan pahit yang menimpa keluarganya. Ayahnya bankrap! Cita-citanya mahu menjadi mahasiswi terkandas. Hampir setiap hari ibu bapanya bertengkar kerana hutang. Jiwa Ruwayda goncang. Kebankrapan memporak-perandakan keharmonian cinta ayah dan ibunya.
Di atas tanah perkuburan Paponan di daerah Parakan, Ruwayda berada pada tahap jiwa yang kritikal! Antara menjadi pelacur supaya mendapat wang cepat atau mengakhiri hidup yang penuh sengsara. Hilang pesona imannya sebagai muslimah gara-gara belenggu wang, cinta, harga diri dan kebahagiaan.
Novel Islami ini penuh dengan pergolakan jati diri seorang gadis yang mencari jalan hidup, cinta, dan imannya. Sebuah novel yang penuh plot, ketegangan, getaran, kasih sayang, sekali gus air mata….


Mustafa Kamal Ataturk adalah bapa sekularisme Turki. Lelaki yang memusnahkan institusi khalifah Islam. Dia lelaki yang membawa Barat ke Turki dengan menolak Islam. Dia lelaki yang memberi kisah, untuk kita renungkan, bagaimana murahnya maruah agama apabila dunia menjadi matlamat.

soal jawab berkenaan isu semasa.


Kisah isnpirasi selepas tsunami di Acheh. Sebuah kisah kehidupan yang diceritakan daripada pandangan seorang anak perempuan yang berumur 6 tahun.
Delisa anak erempuan bermata hijau, bening, dan umurnya baru mencecah lima tahun. Dia hidup dalam keluarga yang sentiasa membuatnya tersenyum ceria. Dalam suasana keluarganya yang sebegitu, dia cuba menghafal bacaan dalam solat dengan bantuan ibu dan kakaknya.
Namun Tuhan lebih tahu apa yang lebih baik untuk hamba-Nya. Tsunami datang melumatkan senyuman pada wajah Delisa. Tsunami mengambil segala-galanya, keluarga juga kaki kecilnya. Yang tersisa, hanya dia dan ayahnya, dan dalam keadaan sebegitu, apakah Delisa mampu tersenyum seperti dahulu dan menyudahkan hafalannya?

kalau ade rezeki nak bace buku2 ni,InsyaAllah :)


dah BACE? so KOMEN lah pape yang patut :)

4 orang sedang mengayat!:

Muaz Faris said...

ok noted. gud luck

kYna 'cAnGgiH' said...

okay,,thanks,.

Cikgu hairul said...

Semoga berjaya

kYna 'cAnGgiH' said...

amin, insyaAllah :) .terima kasih cikgu hairul..