Friday, 2 November 2012

Kenangan Itu Manis

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah hari ni masih diberi kesempatan untuk bernafas lagi..
Tadi dekat sekolah ade taklimat periksa spm & stpm dan majlis salam restu. Biasalah budak nak exam kenalah ada taklimat sikit even taklimat tu same je dari mase zaman UPSR dulu,,hehe..

Suasana sekolah baru so tak terasa syahdu sangat tapi dengan cikgu form 6 feel like T_T ,Sape tak terharu kalau cikgu2 doakan kejayaan anak2 murid kan.Tetibe teringat masa zaman spm dekat sekolah selesa..sekolah ranking 1 dalam hati aku,hewhew.

Dulu kalau salam restu nilah paling ditunggu-tunggu sebab nak tengok adegan-adegan drama melayu + drama hindustan. Haha.. Nak tengok antara kawan2 aku air mate sape yang cair dulu, tapi nampaknya semua air mate kawan2 aku termasuk aku cepat je melting..haha. Sape tak sedih kan,dahlah hari tu hari last jumpa cikgu2 sekolah,,huhu..


Masa ni mintak restu dari cikgu hajar,antara cikgu yang aku sayang, hehe. Dahlah masa ni aku perempuan melayu yang paling depan sekali. Dan mase ni jugak emosi aku masih stabil lagi tapi bila dah ke depan sikit jumpe ustazah,cikgu khadijah dan cikgu azimah perghh memang dah tak boleh kawal lagi empangan terus banjir kilat..haha.. itulah kenangan yang termanis.. 

Mood SPM mase ni,hihi

Tersenyum lepas empangan pecah..haha


Teringat juga aku mase pagi sebelum aku datang sekolah, cikgu azimah ade call.. Dia cakaplah good luck,buat yang terbaik utk SPM, sebelum pergi sekolah mintak restu ibu ayah. Memang mase tu tak tahu nak cakap pe,semua perasaan ade takut,terharu,happy semualah. Pagi tu memang tak senang duduk dekat rumah berdebar tahap maksima weyh, lepas dengar nasihat cikgu tu barulah aku tenang sikit kot..fuhhhh.. STPM ni ade sesape nak telefon tak ek?? hehe..

Happy tau sebenarnya kalau kita dapat hormat, sayang dekat cikgu2 kita. Kadang-kadang sayang cikgu dekat anak murid tak diungkapkan dengan kata-kata tapi dengan gerak-geri dorang.. Percayalah semarah-marah cikgu dekat kita,sebenarnya dorang sayang dekat kita dan nak yang terbaik untuk kite. Kalau dah sayang dekat cikgu tu,teruslah menyayangi dorang dan jangan sesekali ragut kepercayaan yang dorang bagi dekat kite. Ingat! give and take itu perlu :D











dah BACE? so KOMEN lah pape yang patut :)

0 orang sedang mengayat!: